Wielu młodych webmasterów nie zajmuje się pozycjonowaniem stron sądzi, że po zaprojektowaniu i napisaniu strony wystarczy ją wstawić do sieci i sprawa załatwiona, sukces osiągnięty. 
Wielu młodych webmasterów nie zajmuje się pozycjonowaniem stron sądzi, że po zaprojektowaniu i napisaniu strony wystarczy ją wstawić do sieci i sprawa załatwiona, sukces osiągnięty. Niestety nie wygląda to tak różowo. Tak samo jak w świecie rzeczywistym tak i w świecie internetu istnieje konkurencja, która walczy o pozycje w wyszukiwarkach. Celowo użyłem w ostatnim zdaniu słowa „pozycje” bowiem w artykule mowa jest o pozycjonowaniu stron. 



W części pierwszej na temat pozycjonowania wskaże i wyjaśnię zagadnienia jakie obejmują tę tematykę. Definicję ważniejszych zagadnień zaczerpnę z pewnego źródła czyli wikipedi. 

Pozycjonowanie stron - (ang. Search engine optimization - SEO, Web Positioning) to działania zmierzające do wypromowania danego serwisu internetowego na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych wyrażeń kluczowych. 

SEO – Search engine optimization 

Page Rank - metoda nadawania indeksowanym stronom internetowym określonej wartości liczbowej, oznaczającej jej jakość. 

Algorytm Page Rank jest wykorzystywany przez popularną wyszukiwarkę internetową Google. Został opracowany przez założycieli firmy Google Larry'ego Page'a i Sergeya Brina podczas ich studiów na Uniwersytecie Stanforda w 1998 roku. Nazwa algorytmu pochodzi nie od angielskiego wyrazu określającego stronę (ang. page), lecz od nazwiska twórcy, czyli Larry'ego Page'a. Wynik PageRank pokazywany jest jako jedna z opcji dostępnych w pasku narzędziowym Google, sprawdzać można go również w wielu serwisach niezależnych. 

Metatagi – miejsca, w który wpisuje się wartości (słowa) umożliwiające identyfikacje strony pod wybranymi słowami. 

W następnej części porady na temat pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych zajmiemy się praktycznym zastosowaniem powyższych definicji.