Tworzenie efektywnych tagów tytułowych, metoda mocnej trójki

Tworzenie efektywnych tagów tytułowych zaraz po doborze słów kluczowych jest najważniejszym elementem pozycjonowania stron internetowych. W artykule poruszę kwestię pisania dobrych tagów tytułów oraz opiszę zasadę działania metody mocnej trójki.

Tworzenie efektywnych tagów tytułowych - podstawowe zasady

W pierwszej kolejności omówię kwestię tworzenia efektywnych tagów tytułowych następnie przedstawię zasadę mocnej trójki. 

Tak więc tagi tytułowe umieszcza się w znaczniku . Tag ten wykorzystywany jest przez wszystkie wyszukiwarki dlatego nienależny go lekceważyć. Tagi tytułowe są tak ważne ponieważ jest to pierwsza rzecz jaką przeczyta użytkownik po wyświetleniu wpisanych fraz kluczowych w wyszukiwarce. Jeśli tytuł będzie w dużym stopniu pokrywał się ze słowami kluczowymi wpisanymi w wyszukiwarce jest duże prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie w naszą stronę. 

Jak widać tworzenie efektywnych tagów tytułowych powinno być działaniem strategicznym, ale uwaga, nie należy wpisywać w tagach tytułowych fraz, które faktycznie nie występują w treści strony lub artykułu. Jest tak ponieważ wyszukiwarki analizują treść witryny i jeśli nie wykryją słów wpisanych w tytule uznają ją za mało wartościową. Tagi tytułowe powinny być tworzone według poniżej wymienionych zasad: 

  • efektywny tag tytułowy powinien zawierać od 5 do 10 słów
  • efektywny tag tytułowy powinien Zawierć od 69 do 75 znaków
  • w tagu tytułowym powinny zawierać się słowa kluczowe do treści strony

Tworzenie efektywnych tagów tytułowych w oparciu o wyżej wymienione zasady to podstawa działalności w globalnej sieci. W tym miejscu warto jeszcze wspomnieć o zachowaniu oryginalności. Przed wpisaniem tytułu należy przeprowadzić analizę konkurencji i starać się nie wpisywać takich samych tytułów. Tytuły powinny być niepowtarzalne, ale powinny też zawierać najlepsze słowa kluczowe. Należy również pamiętać o tym, że jeśli Twoja firma lub kogoś innego nie jest znana to nie warto umieszczać w tytule jej nazwy. Ma to sens jedynie w przypadku kiedy w nazwie firmy są słowa kluczowe, które będą odpowiadały zawartości witryny (przykładowo buty adidas). W innym przypadku tytuł nie będzie miał nic wspólnego z tworzeniem efektywnych tagów tytułowych

Tworzenie efektywnych tagów tytułowych - zasada mocnej trójki

Zasada mocnej trójki w tworzeniu efektywnych tagów tytułowych to taki układ trzech pierwszych słów kluczowych, że dowolna ich kombinacja daje ten sam sens całej frazy kluczowej. Najlepiej przedstawić to na przykładzie: telewizory, telewizory LCD, telewizory plazmowe. Jak widać zamiana miejscami wyrażeń kluczowych będzie dawała cały czas ten sam efekt. Oczywiście użycie zasady mocnej trójki w tworzeniu efektywnych tagów tytułowych nie zawsze jest możliwe to mimo wszystko starajmy się to robić jak najczęściej. 

Podsumowanie

Podsumowanie jest dla zasady gdyż to co miałem do napisania w tej części tego podstawowego kursu pozycjonowania stron internetowych już jest. Stosowanie zasady mocnej trójki w tworzeniu efektywnych tagów tytułowych musi iść w parze z zawartością strony. Im zawartość strony będzie wartościowsza dla użytkownika tym wyżej będzie stała w rankingu wyszukiwania.