Jak podaje Wall Street Journal obywatele Unii Europejskiej będą mieli w najbliższym czasie dostęp do wyłączenia spersonalizowanych reklam na Facebooku. Nie od dzisiaj wiadomo, że Facebook i całe Meta żyje z reklam. W związku z tym, że firma będzie musiała uruchomić wspomnianą funkcję, za taką możliwość będzie pobierana opłata.
Osoby zainteresowane wyłączeniem reklam na Facebooku i Instagramie będą musiały uiścić opłatę w wysokości 10 euro miesięcznie. W przypadku, kiedy ktoś korzysta z wymienionych serwisów na smartfonie dołoży kolejne 3 euro.
Wprowadzenie opłat za wyłączenie reklam spersonalizowanych to prawdopodobnie skutek nałożonej kary na Metę przez irlandzkiego komisarza ds. ochrony danych. Społecznościowy gigant otrzymał karę w wysokości 390 milionów euro za naruszenie prywatności, ale również za zmuszanie użytkowników UE do akceptacji reklam spersonalizowanych.
Dokładna data uruchomienia nowej funkcji nie jest jeszcze znana. Według Wall Street Journal ma to nastąpić wkrótce.