Jesteś tutaj

Zbliża się premiera kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 5000, a wraz z nimi debiut technologii DLSS 4, która obiecuje wyznaczyć nowy standard w optymalizacji i generowaniu grafiki w grach. Technologia ta, aby mogła funkcjonować, wymaga zaimplementowania przez deweloperów, jednak NVIDIA zapewniła już wsparcie dla imponującej liczby tytułów na starcie.

DLSS 4 – Co nowego?

DLSS 4 (Deep Learning Super Sampling) wprowadza zaawansowaną technikę Multi Frame Generation, która pozwala na interpolację aż trzech dodatkowych klatek na każdą rzeczywistą. Dzięki temu uzyskujemy znaczący wzrost płynności obrazu bez wyraźnej utraty responsywności sterowania. Kluczową rolę odgrywa tu NVIDIA Reflex 2, zapewniającą minimalne opóźnienia.

GeForce RTX 5000 z DLSS 4

Technologia DLSS 4 obejmuje również:

  • Ulepszone Frame Generation – nowa generacja modułu generowania klatek.
  • Super Resolution – funkcja poprawy rozdzielczości dostępna także dla kart GeForce RTX 4000 i wybranych modeli z serii RTX 3000.

Lista gier obsługujących DLSS 4 na premierę

NVIDIA ujawniła listę 75 gier i aplikacji, które będą wspierać DLSS 4 w dniu premiery. Na liście znajdują się zarówno popularne tytuły AAA, jak i mniejsze produkcje. Oto kilka najważniejszych tytułów:

Gry AAA:

  • Cyberpunk 2077
  • STALKER 2: Heart of Chornobyl
  • Alan Wake 2
  • Diablo IV
  • God of War: Ranarök
  • Indiana Jones and the Great Circle
  • Hogwarts Legacy

Mniejsze produkcje:

  • Frostpunk 2
  • Ghostrunner 2
  • Satisfactory
  • Deep Rock Galactic

Lista ta będzie sukcesywnie poszerzana, co sprawia, że DLSS 4 może stać się standardem wśród nadchodzących gier AAA.

Przyszłość DLSS 4

Technologia DLSS 4 zapowiada rewolucję w dziedzinie renderowania grafiki. Dzięki zaawansowanemu wykorzystaniu sztucznej inteligencji i nowym funkcjom, NVIDIA wyraźnie poprawia jakość obrazu i płynność rozgrywki. Premiera kart graficznych RTX 5000 i DLSS 4 może zwiastować nową erę w gamingu, gdzie wysoka wydajność będzie dostępna na niespotykaną dotąd skalę.