Serwis YouTube staje się coraz popularniejszy nie tylko na urządzeniach mobilnych, ale również na tradycyjnych telewizorach. Według danych dostarczonych przez Google w Polsce z serwisu YouTube korzysta 25 milionów osób. Z tego 12 milionów osób ogląda treści z YouTube na telewizorach. Wygląda na to, że telewizory z tradycyjną telewizją mają coraz mniej wspólnego.

Rok 2022 może być rokiem przełomowym, jeśli chodzi o treści jakie oglądamy w Internecie. W tym, że roku odnotowano 30% wzrost oglądalności treści wideo w stosunku do roku poprzedzającego. Internet odnotował wzrost, a tradycyjna telewizja największy spadek w ostatniej dekadzie.

Duży wpływ na wzrost oglądalności materiałów wideo w Internecie mają usługi strumieniujące wideo, które są wstanie zaoferować indywidualne podejście do każdego kto z nich korzysta. Telewizja w sensie tradycyjnym oferuje masowe podejście do treści, a to powoduje, że w danym okresie po prostu nie podpasuje każdemu.

Jakby tego było mało generacja Z deklaruje, że ponad połowa przedstawicieli tego pokolenia ogląda w sieci unikatowe treści, o których istnieniu pozostała część zetek nie ma pojęcia.

Z ciekawostek dodamy, że w Stanach Zjednoczonych więcej osób ma podłączy telewizor do sieci niż do zwykłej telewizji kablowej.