Podczas targów CES w Las Vegas NVIDIA zaprezentowała nie tylko nową generację kart graficznych GeForce RTX 5000, ale także technologie DLSS 4 oraz Reflex 2. Szczególną uwagę zwrócono na drugą z nich, która ma zapewnić jeszcze lepszą responsywność, zwłaszcza przy aktywacji DLSS Multi Frame Generation.
Reflex 2 i kompatybilność z kartami graficznymi
NVIDIA Reflex 2 wprowadza kluczową funkcję Reflex Frame Warp. Technika ta pozwala na aktualizowanie wyrenderowanej klatki na podstawie najnowszych danych o ruchu myszy tuż przed jej wysłaniem na wyświetlacz. Zgodnie z zapowiedziami producenta, Reflex 2 wraz z Frame Warp może zmniejszyć opóźnienia systemowe nawet o 75%.
Obecnie technologia ta jest kompatybilna jedynie z wybranymi modelami kart graficznych. Wymagania sprzętowe, zawarte w dokumentacji NVIDIA Streamline Developer Guide, wskazują, że do obsługi Reflex Frame Warp konieczne są:
Wymaganie |
Szczegóły |
Karta graficzna |
GeForce RTX 5000 (desktopowe i mobilne) |
Dostępność wersji laptopowej |
Od marca 2025 |
Wersja sterowników |
570 lub nowsza |
Na ten moment Reflex Frame Warp działa wyłącznie na architekturze Blackwell. NVIDIA zapowiedziała jednak, że w przyszłości planuje rozszerzenie wsparcia na starsze generacje GeForce RTX, choć konkretne terminy nie zostały ujawnione. Rozszerzona kompatybilność ma być udostępniana stopniowo poprzez aktualizacje oprogramowania.
Nowa technologia Reflex 2 stanowi kolejne usprawnienie w redukcji opóźnień, co powinno szczególnie zainteresować graczy oczekujących maksymalnej płynności i responsywności.