Osoby, które są z muzyką na co dzień z pewnością znają najpopularniejsze usługi strumieniujące muzykę. Wśród tych największych jest Spotify z coraz lepszymi rezultatami rok do roku. W chwili obecnej szwedzka firma jest liderem na rynku światowym. Muzyki z serwisu Spotify słucha około 320 milionów użytkowników. A jak wyniki finansowe?

W stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego firma odnotowała 29% wzrost liczby użytkowników. Z 320 milionów użytkowników korzystających z usługi 144 miliony opłaca subskrypcję. Wzrost liczby subskrybentów to 27%. Jak widać firma cały czas idzie na przód.

Taki wzrost zapewniony został przez otwarcie się na nowe rynki. Wśród nich jest rynek indyjski oraz rosyjski. Szwedzka firma przyznaje, że wejście na rynek rosyjski należy uznać za jedno z najlepszych.

Niestety tak dynamiczny wzrost nie przełożył się na wyniki finansowe. Trzeci kwartał bieżącego roku to strata na poziomie 101 milionów euro. Dla porównania dodamy, że trzeci kwartał ubiegłego roku został zamknięty z zyskiem 241 milionów euro. Gorszy wynik jest tłumaczony dużymi promocjami firmy w celu przyciągnięcia jak największej liczby klientów. Wiąże się to z atrakcyjnymi abonamentami i zmniejszeniem o 10% przychodów rok do roku.