Assassin’s Creed IV: Black Flag Remake – co ma się zmienić technologicznie
Ubisoft wraca do jednego z najbardziej lubianych rozdziałów serii, przygotowując Assassin’s Creed IV: Black Flag Remake na sprzęt obecnej generacji. Remake ma wykorzystać nowsze rozwiązania silnika Anvil (rendering wielowątkowy, lepszą pamięciożerność assetów, nową ścieżkę oświetlenia) oraz współczesne techniki skalowania obrazu. W praktyce oznacza to wyraźnie bogatszą gęstość sceny (roślinność, tłumy, efekt wiatru na żaglach), poprawione fale i pianę na Morzu Karaibskim, a także nowy model fizyki dla abordażu i destrukcji elementów pokładu. Usprawnienia obejmą również AI przeciwników (lepsze ścieżki poszukiwania i koordynację ataków) oraz animacje parkouru i walki pod kątem responsywności.
Assassin’s Creed IV: Black Flag Remake – tryby obrazu i płynności
Na konsolach spodziewane są co najmniej dwa presety: tryb jakości z wyższą rozdzielczością i pełniejszym oświetleniem oraz tryb wydajności z celem 60 fps i dynamiczną rozdzielczością. Remake powinien skorzystać z technik temporalnych (FSR 3.1/na PC także DLSS), a tam gdzie to możliwe – z ray tracingu cieni/odbicia w portach i podczas sztormów. Na PlayStation 5 do gry mają trafić funkcje kontrolera DualSense (haptyka, adaptacyjne triggery przy strzałach z broni pokładowej), a na Xbox Series X|S integracja z przestrzennym dźwiękiem i szybkim wznowieniem rozgrywki. Wersja PC będzie celować w skalowalność pod szeroki wachlarz konfiguracji, z opcjami limitu klatek i sliderami jakości.

Assassin’s Creed IV: Black Flag Remake – zawartość i zmiany w gameplayu
Trzon pozostaje ten sam: otwarty świat Karaibów, żegluga, bitwy morskie, abordaż, skradanie i eksploracja wysp. Remake powinien dodać więcej aktywności pobocznych, wyraźniejsze ścieżki progresu okrętu Jackdaw oraz nowy system wiatru i żagli wpływający na sterowność. Oczekiwane są poprawki interfejsu (czytelniejsze oznaczenia wód płytkich/głębokich, kompas z markerami na horyzoncie), usprawnienia jakości życia (skrócone czasy wejścia do walki morskiej, szybsze animacje hakowania lin) oraz odświeżone przerywniki w 4K.

Assassin’s Creed IV: Black Flag Remake – data, platformy i edycje
|
Element |
Informacje (plan/oczekiwane) |
|
Premiera |
marzec 2026 |
|
Platformy |
PlayStation 5, Xbox Series X |
|
Silnik |
Anvil (nowsza gałąź, usprawniony rendering/streaming assetów) |
|
Tryby obrazu |
Jakość (wyższa rozdzielczość, RT wybranych efektów), Wydajność (60 fps, dynam. rozdzielczość) |
|
Upscaling |
FSR (konsole/PC), DLSS (PC; zgodnie ze wsparciem kart) |
|
Funkcje padów |
PS5: haptyka/Adaptive Trigger; Xbox: szybkie wznowienie, dźwięk przestrzenny |
|
Dźwięk |
Dolby Atmos/Windows Sonic (zależnie od platformy) |
|
Zapis/cross-progression |
oczekiwane wsparcie w ramach konta Ubisoft |
|
Edycje |
standard, deluxe (z pakietem kosmetycznym), możliwe wydanie kolekcjonerskie |
|
Lokalizacja |
napisy PL; lektor PL – do potwierdzenia |
Podsumowanie
Assassin’s Creed IV: Black Flag Remake to powrót do epoki korsarzy w wersji dla współczesnych platform: z nową ścieżką grafiki, poprawioną fizyką morza i AI, ulepszonym boardingiem oraz trybem 60 fps. Jeśli Ubisoft dowiezie skalowalność i porządny quality-of-life, możemy dostać edycję definitywną – nie tylko dla fanów Edwarda Kenwaya, lecz także dla tych, którzy czekali na „pirackie Assassin’s Creed” w jakości 4K z nowoczesnym renderingiem.